امروز: دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مقالات مسافرتی یک سفر

غار کارده مشهد
منابع طبیعی روستاها بعنوان جاذبه های توریستی آن روستا به حساب می آیند.بیایید در سفر به روستاها قدر منابعی که با دست طبیعت ساخته شده است را بدانیم و از دیدن این منابع لذت ببریم.ما در این مقاله قصد داریم به معرفی غار کارده که در روستای کارده واقع شده است بپردازیم.

مختصری درباره غار کارده مشهد
روستای «کارده» در فاصله ۴۸ کیلومتری شمال مشهد واقع گردیده و غار کارده در ۳ کیلومتری آن قرار دارد. در محل مذکور که موسوم به دره آل است دو غار در دو سمت دره قرار دارند. غار شرقی موسوم به غار اسکلت و غار غربی موسوم به غار کارده است.غار کارده مشهد به شکل شکاف سنگی است و پهنای آن، ۱-۳ متر و عمق غار حدود یکصد متر است. غار کارده خشک بوده و پرتگاه های خطرناکی دارد.

ghar karde1

غارنوردان، اسکلت‌هایى از انسان مربوط به زمان‌هاى قدیم را در درون این غار مشاهده کرده‌اند. دهانه غار در ارتفاع ۱۴۵۸ متری از سطح دریا قرار دارد. خوشبختانه چون دهانه غار بسیار کوچک و در جهت شمال و جنوب است٬ تا فاصله ۱۰ متری دهانه غار قابل دیدن نیست و علیرغم حضور خیل مردم در روزهای تعطیل در دره بین روستاهای کارده و آل٬ غار از گزند رهگذران در امان مانده است.

از مشخصه های این غار تعداد زیاد راه های فرعی است که هر راه فرعی خود به ۲ تا ۵ شاخه فرعی دیگر منتهی می شود. همچنین اغلب راه های فرعی و اصلی دارای یک ارتفاع هستند و گاها راه اصلی ارتفاع و ورودی کوچکتری از راه های فرعی اطراف دارد٬ لذا باتوجه به عدم وجود نشانه گذاری در داخل غار احتمال گم کردن مسیر اصلی وجود دارد.

چگونه به غار کارده برویم
غار کارده مشهد در ۴۸ کیلومتری شمال شهر مشهد قرار دارد.برای رسیدن به غار بایستی جاده مشهد به روستای آل را انتخاب کنید. این مسیر آسفالت است و دسترسی به روستای کارده راحت است. در مسیر بایستی از روستاهای اندروخ و کارده گذشته و به سمت روستای آل رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره نویسنده

در این قسمت مختصری از نویسنده نوشته میشود

نویسنده سمیه تعداد مطالب 216 نمایش مطالب نویسنده